The Deep South 2015


20.9 Atlanta - Memphis

Onze reisdag richting The King: vier staten voor de prijs van één !

Hotel: Days Inn Memphis at Graceland

Picture this:
- een zwembad in de vorm van een gitaar.
- 24/7 Elvis muziek in de openbare ruimten
- in elke kamer hangen diverse Elvis foto's.

Hoe kitsch wil je het hebben :-)



Gisteren hebben we heerlijk gegeten bij PF Chang's. We zaten lekker buiten op het terras met uitzicht op een klein meer met fontein. Helaas was onze ober zo druk dat hij wel 3 x heeft gezegd dat hij binnen 2 minuten bij ons zou zijn om een foto van ons te maken. Toen hij eindelijk tijd had was het donker! Nou, dan niet. In 2008 hebben wij in Califonië één keer een maaltijd gegeten van PF Chang's, dat was take out en dat was ons heel goed bevallen. Om de een of andere wazige reden hebben we daarna nooit meer voor deze keten gekozen, tot gisteren. Een blijver !

Dan wil ik het nog even hebben over de herfst. "De Herfst" zullen jullie wel denken. Nou ja, het zit zo. Mensen die mij kennen weten dat dat mijn lievelingsseizoen is. In de zomer kan ik me al verheugen op de herfst. Ik weet het, voor zomer liefhebbers is dit een beetje eng maar het is echt zo. 

Tot nu toe hebben we nog niet veel herfstkleuren gezien. Gisteren uiteraard die rupsspinnenwebben maar nog heel weinig mooie gele, oranje of rode bladeren. Vandaag kwam daar een klein beetje verandering in, hier en daar waren al wat andere kleuren dan groen zichtbaar, heerlijk ! Ik heb goede hoop dat we aan het einde van onze rondreis in de Smoky Mountains nog wat meer kleur zullen zien.

Maar nu naar vandaag: lekker geslapen en wederom vroeg wakker. Op zich geen probleem want we wilden op tijd on the road. We hebben weer heerlijk gegeten. Vandaag was er vers gebakken spek met omelet gevuld met kaas. Uiteraard weer alle andere dingen; ik zal die lekkere wafel met slagroom en fruit missen.

In no time hadden we onze koffers weer netjes in de auto geordend. Koelboxje gevuld en we waren er klaar voor. Maar......de rekening klopte niet !!  Ik had een kamer met king bed geboekt en bij het inchecken konden we nog voor een 2 queen kiezen. Dat hebben we gedaan. Jaaa, we hebben het nog steeds ontzettend fijn samen maar vooral de eerste nachten in de USA vinden wij het heerlijk om een "eigen" bed te hebben.  Ik wist dat de 2 queen kamer duurder was maar bij het inchecken werd mij bevestigd dat we deze kamer aan dezelfde prijs konden krijgen. Maar bij het uitchecken bleek de kamer 10 dollar per nacht duurder te zijn dan geboekt. Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord en na mijn klacht geuit te hebben werd 30 dollar van de rekening gehaald ! 
 
Eindelijk konden we vertrekken; we hadden een lange rit voor de boeg. Vandaag zouden we in vier staten zijn. We vertrokken uiteraard uit Georgia, reden door Alabama en Missisippi om uiteindelijk in Tennessee uit te komen! 

Overigens ging de klok een uur achteruit toen we de grens met Alabama passeerden.




De route was best mooi, ik weet dat dat niet erg enthousiast klinkt. Het is hier allemaal niet zo spectaculair mooi als het  Zuidwesten of Noordwesten maar absoluut mooi. Grote brede wegen met weinig verkeer, heerlijk!

 Birmingham, Alabama

Onderweg hebben we voor de eerste keer getankt en in Jasper besloten we een broodje te gaan eten bij Subway, ons eerste broodje Subway van deze vakantie.  Maar eerst wilden we (lees: ik) naar de Cracker Barrel. Erik vind het eten daar niet zo lekker maar ik wil altijd even in de gezellige winkel rondneuzen. Niet Erik's ding dus die ging buiten wat foto's maken van enorme trucks die op de parkeerplaats van het tankstation stonden. Zo heb ik lekker op mijn gemak in de winkel kunnen rondneuzen. Ik had verwacht veel Thanksgiving/Halloween spullen te zien, die waren er ook. Maar er waren ook al Kerstspulletjes. Helemaal leuk!!! Ik heb een paar kleine dingen gekocht die verpakt werden in een enorme papieren tas dus niet dat jullie je zorgen maken of alles in het koffer past !


 
Daarna hebben we Bram (onze Tomtom) gevraagd ons naar Tupelo, Mississippi te brengen. Daar is The King geboren en daar was Erik nog nooit geweest. Voor die 2 mensen die misschien niet weten wie we bedoelen: Elvis Presley. We hebben even rondgelopen en wat foto's gemaakt, wel leuk om even te zien. Uiteraard hadden we dit al gezien tijdens een van de uitzendingen van Nick en Simon in de USA.

Standbeeld van een 14-jarige Elvis

zijn geboortehuis

Daarna ging het richting ons hotel in Memphis.

Pfff, gelukkig was het weegstation gesloten:


Toen we het hotel naderden ging mijn stemming met stip omlaag, wat een armoede allemaal, vreselijk! Oude, vervallen huizen/appartementen, veel rommel op straat, vieze gebouwtjes waar ooit een winkel/restaurant in had gezeten, kortom troep! Wel veel grote winkels zoals Walmart, Walgreens, CVS, Dollar Tree en heel veel fastfood restaurants. 

Het hotel is zoals verwacht, Elvis, Elvis en nog eens Elvis. Erik vind het helemaal geweldig en heeft god weet hoeveel foto's gemaakt. De kamer is groot met een ijskast, magnetron (die we niet gebruiken), een kluisje en koffie/thee faciliteiten. Ruim voldoende dus (maar het is geen Hampton Inn!).

impressie van de receptie

We zijn even naar de Elvis souvenirs winkels gelopen die op 2 minuten loopafstand (écht waar) van ons hotel liggen. Graceland ligt tegenover deze winkels dus dit is echt de Elvis-place-to-be.


Morgen proberen we de eerste tour te pakken. Mocht het ontbijt in het hotel tegenvallen gaan we eerst ontbijten bij IHOP en pakken we een tour later.
Jullie horen het morgen !!





4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige dag zeg. Ik kijk mijn ogen mee uit. Het staat hoog op mijn verlanglijstje dus dank jullie wel dat ik alvast mee mag reizen! En wat knap Reny dat je je in kunt houden in de cracker barrel en niet de hele winkel leeg koopt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, het is maar goed dat we met het vliegtuig reizen en beperkt zijn met onze ruimte in de koffers want anders............

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige dag zeg. Ik kijk mijn ogen mee uit. Het staat hoog op mijn verlanglijstje dus dank jullie wel dat ik alvast mee mag reizen! En wat knap Reny dat je je in kunt houden in de cracker barrel en niet de hele winkel leeg koopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tanja19:32

    Eindelijk...... t eerste broodje Subway. Hahaha!!! Wat een genot moet dit toch zijn voor Erik om te vertoeven in dit walhalla van Elvis!! En Reny, goed gedaan om op de rekening te kijken en gelijk te zeggen dat het niet klopt!!! Ieder zijn deel! Goed gedaan. Voor 30 dollar kun je wel wat leuks doen :-)!
    Have fun met the King en tot schrijfs. Dikke poen

    BeantwoordenVerwijderen