The Deep South 2015


8.10 Vlucht Atlanta - Düsseldorf / Hoe was het ?

Ziekjes, de terugreis en hoe was het.

Al een paar dagen voel ik me niet helemaal lekker, beetje rillerig, koud, warm, kortom een beetje griepig. Gisteren was dat zo erg dat ik om 19.00 uur met een paar paracetamol in bed gekropen ben. Niet de laatste avond zoals we het hadden gepland maar het was helaas niet anders. Erik is overigens op zo'n momenten altijd mijn rots in de branding!!!
Het probleem van zo vroeg gaan slapen is dat je natuurlijk vanaf een uur of 4 niet meer slaapt. Erik heeft me om een uur of 7 wat ijs uit de ijsmachine gehaald zodat ik wat extra koud water kon drinken. Hij vond het vreemd dat ik hem midden in de nacht niet had wakker gemaakt om ijs te halen, die lieverd!

We hebben ontbeten en daarna waren we natuurlijk nog veel te vroeg om naar de luchthaven te gaan. Ik heb nog wat op bed gelegen en naar CNN gekeken en Erik heeft nog wat geïnternet. Uiteindelijk werden we toch onrustig en na de koelbox en de niet geopende fles wijn aan de poetsvrouw te hebben gegeven hebben we de koffers gesloten en gewogen, ze gingen dicht en leken niet te zwaar.

De korte rit naar de luchthaven ging prima en ook het afgeven van onze auto was in no time geregeld. Op de heenweg viel ons op dat de shuttle bus van de luchthaven naar de huurauto's lang duurde. We dachten dat dit door onze vermoeidheid kwam maar ook vandaag duurde dat lang. Geen probleem, we hadden tijd genoeg.

Op de luchthaven hebben we wat gegeten, onze e-mail gecheckt en gewoon gewacht. Atlanta heeft overigens een hele mooie luchthaven! De vlucht van Atlanta naar Amsterdam ging prima. Dit voor mij vooral met behulp van een fleecevest, 2 Delta dekens en een paar paracetamol. Ook de overstap in Amsterdam ging goed en het vluchtje van 25 minuten van Amsterdam naar Düsseldorf mag geen naam hebben!

Onze koffers rolden gelukkig voorspoedig van de band en nadat ik gebeld had met de taxi haalde die ons binnen 10 minuten op. Wonder boven wonder vonden we zonder problemen de juiste autoweg en om 10 uur waren we eindelijk in Maastricht. We waren kapot! We zijn nog nooit zo moe geweest na een reisdag. Na thuiskomst hebben we slechts de spullen uit de auto gehaald en zijn gelijk gaan slapen om na anderhalf uur (door de wekker) helemaal groggy wakker te worden!

Onze schoonzoon Dennis had heel lief de tafel gezellig gedekt en broodjes en broodbeleg gehaald dus we konden gelijk aan de lunch. Op de salontafel stond een gezellig herfststukje dat mijn zusje Marjo had neergezet, heerlijk thuiskomen zo !

Daarna was het eindelijk tijd voor onze eerste ontmoeting met ons nieuwe familielid Sterre, heerlijk om haar te bewonderen.

Nadat we beschuit met muisjes hadden gegeten en gezellig hadden bijgekletst hebben we de kleinkinderen opgehaald bij mijn "vervang-oppas", dank je wel voor het oppassen Vero!

Ik ben nog bij de huisarts geweest en heb antibiotica gekregen, mijn ontsteking zal daardoor hopelijk snel voorbij zijn waardoor ik me beter ga voelen. (Update van zondag: ik voel me gelukkig al een stuk beter).

De rest van de middag hebben we met de kleinkids doorgebracht en samen met onze dochter Lara hebben we 's avonds gegeten. Om 20.30 uur gingen de oogleden dicht en zijn we gaan slapen.

We zijn nog nooit zo moe geweest na een reis naar de USA. Heel vreemd. Andere jaren pakken we gelijk onze koffers uit, gaan nooit slapen, gaan 's middags gelijk naar AH voor de boodschappen etc. Dit jaar hebben we onze koffers pas op zaterdag uitgepakt en opgeruimd.

Wellicht dat het aantal kilometers dat we gereden hebben, (4500 in 3 weken) hier debet aan, we weten het niet.

Het was een mooie reis waarbij we ontzettend veel hebben gezien, gereden en gedaan. Zoals ieder jaar willen we wat hoogtepunten met jullie delen (in willekeurige volgorde):

Amicalola State park met de extra rit en hike naar het begin van de Appalachian Trail


Onze dagen met Vicky en Dan


De Swamp tour in New Orleans


Het uitzicht van ons hotel in Florida



Providence Canyon State Park


The Great Smoky Mountains.


We hebben genoten en hebben eigenlijk niet zo heel veel last gehad van de regen. Er is eigenlijk niets dat we niet hebben gedaan vanwege het weer. OK, wellicht zouden we naar downtown Charleston zijn gegaan maar dat stond niet erg hoog op onze to-see-list. Gelukkig hebben we ervoor gekozen om één dag eerder te vertrekken uit Charleston; na ons vertrek zagen we dagen achter elkaar op TV hoe erg de overstromingen in dat gebied waren!

Zoals gezegd, het was een heerlijke reis. De natuur in het grootste gedeelte van onze tour was mooi maar meer ook niet. Het spectaculaire van het westen hebben we gemist maar misschien zijn we inmiddels ook wel erg verwend na al onze reizen!

Of we nog eens naar dit gebied terug gaan? De meeste mensen zijn ontzettend vriendelijk en er hangt een relaxt sfeertje. Toch denk ik het niet, daarvoor zijn er gewoon te weinig bergen in the Deep South..............

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties op diverse manieren. 
Zoals altijd vinden wij het leuk om een verslag te maken als herinnering aan onze reis. 
Dat velen een beetje met ons meereizen en daar zelfs van genieten maakt het extra leuk!

Thanks Y'all!

Groetjes,

Erik en Reny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten