The Deep South 2015


30.9 Americus - Charleston North

Hotel: Hampton Inn North Charleston

Sterre !!!

Afgelopen nacht (Nederlandse tijd) is ons nichtje Irma bevallen van hun eerste kindje, haar naam is Sterre! Welkom in de familie Sterre, we zijn heel blij met jou.
Ik werd gisteravond (Amerikaanse tijd) door mijn zusje Marjo geappt dat Irma aan het bevallen was, spannend! Uiteindelijk werd ik in de nacht door haar geappt dat Sterre geboren was. We sliepen al en ik heb Erik wakker gemaakt en even met de nieuwe oma gebeld, zo leuk!
Daarna ben ik weer gaan slapen maar midden in de nacht werd ik op mijn mobiel gebeld door een onbekend nummer: ik heb niet opgenomen.

Na een ietwat onrustige maar spannende nacht had ik er niet veel zin in vandaag, weer een mega eind rijden, we rijden wat af deze vakantie, dat ga ik volgend jaar anders regelen! 

Onze regelmatige verhuizing

Het ontbijt in ons Days Inn was buiten verwachting lekker en in no time waren we weer op weg.
Onderweg zagen we enorme katoenvelden. Ik realiseerde me toen pas écht dat al die verhalen, films en series over de slavernij zich o.a. hier hebben afgespeeld, zo triest.




In Savannah hebben we ons bij het Visitor Center gemeld maar hadden beiden geen zin om met zo'n Trolley bus of een hop on/hop off bus het stadje te verkennen. We kregen een plattegrond met de highlights op.  Ik moet heel eerlijk zeggen dat veel highlights voor ons niet écht de moeite waard zijn. OK, het zijn prachtige pleintjes en hele mooie oude huizen maar als op de kaart staat dat op een adres  Mercer Williams is geboren, denken wij who the f@*#k is Mercer Williams, snap je!?

Ongetwijfeld voor Amerikanen veel interessanter dan voor ons, ik ga er tenminste vanuit dat zij wel weten wie Mercer Williams is. Misschien weet iemand van jullie dat zelfs, wij weten het in ieder geval niet:).  Bovendien zijn wij niet zo snel onder de indruk van mooie oude huizen en gebouwen, daar hebben we er genoeg van in Europa.






Maar eerlijk is eerlijk, het is een mooi en sfeervol historisch centrum. We gingen uiteraard op zoek naar Chippewa Square om "het" bankje van Forrest Gump te vinden. Dat was er niet. Het beroemde bankje waar Forrest de zin: “My mama always said, ‘Life was like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get" zei,  staat er helemaal niet. Sterker nog, het was een bankje dat alleen voor de film is gebruikt. Maar toch leuk om op dat pleintje te zijn geweest.




Om de een of andere reden was het water roze !


Na ongeveer 2 uur hadden we het gezien, het was net als gisteren mega, mega vochtig heet. Ik kan er normaal gesproken heel goed tegen maar vandaag voelde ik me écht niet lekker. We waren dan ook blij weer in de airco in de auto te zitten richting North Charleston en kwamen in onze 7e staat van deze reis! 



Nog even over het weer. Toen we in Americus vertrokken was het droog en het bleef ook droog totdat we terugwaren bij het Visitor Center in Savannah waar we de auto geparkeerd hadden. Dus perfect getimed.
Onderweg naar North Charleston heeft het veel geregend. Zeer regelmatig kwamen we in een regenhoos terecht, alsof iemand in een keer de kraan had opengedraaid, daarna was het weer droog, heel vreemd.


Nu zitten we in ons heerlijke Hampton Inn hotel, even te relaxen, het verslag te typen en te overleggen waar we vanavond gaan eten. Waarschijnlijk wordt dit Olive Garden, de eerste keer deze vakantie. 


3 opmerkingen:

  1. Dat jullie niet weten wie Mercer is! Wereldberoemd volgens deze info: www.mercerhouse.com/ :-)

    BeantwoordenVerwijderen