The Deep South 2015


6.10 Great Smoky Mountains

Een beetje actief en verder relaxen @the pool.

Vanmorgen trokken we onze wandelschoenen en wandelbroeken aan. Niet omdat het koud of regenachtig was. Integendeel, het zou een prachtige, zonnige en warme dag worden. Maar we gingen de wandeling naar Grotto Falls maken, die afgelopen zondag niet doorging.

Na een lekker ontbijt bij de overburen gingen we op weg. Om 10 uur waren we bij de parkeerplaats van deze wandeling en het was al ontzettend druk. We moesten een stukje doorrijden om een überhaupt parkeerplek te krijgen.

Het was een hele leuke wandeling, heerlijk door het bos waarbij we regelmatig een klein riviertje of stroomversnelling moesten oversteken. Wel bergop maar de terugweg was daarom lekker bergaf.
Het was behoorlijk druk tijdens de wandeling maar iedereen is erg vriendelijk, laat elkaar passeren als dat nodig is en geeft voorrang aan mensen die het op sommige plekken moeilijk hebben (het was soms glad, ik was heel blij met mij wandelstokken!).





Het pad was bezaaid met dikke stenen en heel veel wortels van alle bomen langs de wandeling!

Roots!

Het leuke van deze waterval is dat je er achterlangs kunt lopen. Dat hebben we uiteraard ook gedaan en zoals jullie wel vermoeden hebben we heel veel foto's gemaakt.





Zoals op heel veel plekken in de USA maak je heel makkelijk contact met mensen. Zo hoorden we vandaag al voor de tweede keer dat het in deze staat deze week Herfstvakantie is. Ik vroeg aan een onderwijzeres waarom zo vroeg. Het blijkt dat men hier al begin augustus weer met school begint. Dan lijkt de eerste week van oktober niet zo heel vroeg.

Na onze wandeling zijn we even naar Dollywood gereden, het pretpark van Dolly Parton. Nee, jullie hoeven niet te schrikken, daar gaan wij écht niet naar toe maar we wilden wel een foto maken.



Erik zag nog een auto onderweg die naar onze mening niet écht door de APK keuring zou komen, ha ha ha!


Hierna hebben we nog even een boodschap bij Walmart gedaan. Hier kwamen wij dit mooie Minions (huis)pak tegen. Zeg nu zelf, wie wil het niet?


Daarna was het snel naar het hotel, omkleden en naar het zwembad. Wij hebben daar een paar uurtjes doorgebracht, Erik voornamelijk in het water, ik voornamelijk ernaast. 


Morgen is onze laatste nacht in de USA. Helemaal tegen mijn natuur in had ik voor die nacht nog geen hotel geboekt. De internetverbinding op onze kamer is erg wisselend, soms is het bereik prima, een andere keer is het bagger. Ik heb gisteren en vanochtend naar een hotel gezocht maar kon niets vinden dat ik nog enigszins betaalbaar vond.

Al een aantal dagen lezen we op Facebook dat de tienerzoon van een van onze Amerikaanse Yellowstone vrienden Katie heel erg ziek is. Hij is vanuit Montana naar Seattle gevlogen, is de laatste dagen al twee keer geopereerd en het lijkt erop dat de artsen niet weten wat aan de hand is.  Dit maakt ons erg verdrietig en dat gaf voor mij de doorslag om niet naar de prijs te kijken van ons laatste hotel, life's too short to bother !
Dus tijdens het zonnen heb ik op mijn Hampton Inn App een hotel geboekt en dat was binnen een paar seconden gepiept, Yoehoe !

Nu zitten we op ons balkon, Erik met een pilsje (what else!) en ik heel netjes met een cola zero.


Het was weer een heerlijke dag in Tennessee ! 

1 opmerking: